صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۲۵۹۱۹

  ترامپ کاتالیزور نابودی آمریکا/ وجود دموکرات و جمهوری خواه در سیاست ایران تغییر ایجاد نخواهد کرد

در مقطع فعلی ایالات متحده آمریکا به دلیلی برخی از مشکلات داخلی و ناهماهنگی در سیاست خارجی ،این کشور در سراشیبی  افول قرار گرفته که با ابقاء ترامپ در مقام خود سرعت افول آمریکا در این سراشیبی بیشتر خواهد شد.
سعید ترکاشوند – خبرنگار/ با نزدیک شدن  به  انتخابات آمریکا  و فرضیه ابقاء یا باخت ترامپ در انتخابات ، این موضوع مطرح می شود که چه  آینده ای در انتظار آمریکاست و یا با شکست ترامپ و پیروزی  بایدن جامعه آمریکا شاهد چه تحولاتی خواهد بود.
 
به گزارش  پایگاه خبری بصیرت، در ماه های اخیر انتخابات آمریکا و رقابت سیاسی ترامپ و بایدن به یکی از داغ ترین موضوعات سیاسی  رسانه ها و روزنامه های بین المللی شده است؛  با فرا رسیدن به ماه نوامبر و شروع  فرایند انتخابات آمریکا و رقابت تنگاتنگ بین نامزد ها این فرضیه پیش می آید که با باقی ماندن ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا چه آینده ای در انتظار آمریکا و نظام بین الملل و ایران خواهد بود.

« فواد ایزدی » کارشناس مسائل آمریکا  و استاد انشگاه تهران طی مصاحبه ای با خبرنگار پایگاه تحلیل خبری بصیرت  به موضوع انتخابات آمریکا  پرداخت و گفت: اکنون بعد از  ماه ها مانور رسانه ای شبکه ها و رسانه های بین المللی، فرایند انتخابات آمریکا به آخرین مراحل خود رسیده  و پس از انتخابات 3 نوامبر مشخص می شود که چه کسی تا سال2024 رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و در این سال  ها چه  اینده ای برای این کشور رقم خواهد خورد.
این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: به خاطر شرایط فعلی امریکا و رقابت تنگاتنگ دو نامزد انتخاباتی نمی توان  به قاطعیت نظر داد که چه کسی رئیس جمهور خواهد شد،  اما آن چیز که برای ما روشن است  این نکته می باشد که چه ترامپ رئیس جمهور بماند و چه بایدن رئیس جمهور شود،ایالات متحده سیاست واحدی را علیه جمهوری اسلامی پیاده خواهند کرد.

 وی اظهار داشت: سیاست های اعمالی آمریکا بر روی ایران همواره یک ماهیت داشته و فقط  در زمان روسای جمهور دموکرات و جمهوری خواه  تنها تاکتیک و راهبرد ها عوض می شود  اما در اصل سیاست امریکایی ها بر این اصل استوار است که با فشار حداکثری و فشار بر جمهوری اسلامی ایران  به دنبال سقوط نظام و بی ثباتی کشور هستند.

همچنین وی ادامه داد:  تحریم های  شدید اقتصادی، حمایت از برخی گروه های تروریست ،معاند و مخالف جمهوری اسلامی  ، ایجاد موج های رسانه ای و اتهامات واهی در خصوص بی ثباتی منطقه و حقوق بشر در ایران نمونه هایی از راهبرد های سیاستمداران آمریکایی است که علیه کشورمان در حال اجراست که هم دموکرات ها و هم جمهوری خواهان بر این را موارد اجماع نظر دارند.

 
  ترامپ کاتالیزور نابودی آمریکا
 ایزدی در خصوص باقی ماندن ترامپ در جایگاه رئیس جمهوری کشور آمریکا اظهار داشت: در مقطع فعلی ایالات متحده آمریکا به دلیلی برخی از مشکلات داخلی و ناهماهنگی در سیاست خارجی ،این کشور در سراشیبی  افول قرار گرفته که با ابقاء ترامپ در مقام خود سرعت افول آمریکا در این سراشیبی بیشتر خواهد شد.

این استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: اگر رویکرد ترامپ درسطح سیاست خارجی آمریکا را برسی کنیم ، با یک جانبه گرایی و سیاست و اقداماتی که در سطح نظام بین الملل انجام داده نه تنها  امریکا را منزوی کرده بلکه باعث تشدید آنارشی  در سطح نظام بین الملل شده است. به عنوان مثال خروج از بسیاری از معاهده های بین المللی و یا ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشانه هایی از رفتار های نسنجیده وی است.

وی  خاطر نشان کرد: مدیریت نا مناسب ترامپ در قبال جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و کشته شدن بسیاری از شهروندان این کشور به دلیل ابتلای ویروس کرونا، تشدید نژاد پرستی در جامعه آمریکا و گسترش تظاهرات علیه نژاد پرستی و رشد افراط گرایی و گروه های راست گرا از مهمترین مصادیق مدیریت ترامپ در این 4 سال اخیر بوده است .

ایزدی در آخر  ادامه داد: با چنین شرایطی که در سطح جامعه آمریکا حکم فرما شده  ، با پیروزی بایدن مقابل ترامپ شاید آمریکا جوی سنگین تری نسبت به فضای انتخاباتی سال 2000 را تجربه کند و بااظهاراتی که ترامپ مطرح کرده طولانی شدن اعلام نتایج انتخابات و تنش ها و آشوب در بسیاری از ایالت ها دور از ذهن نیست.

  در شرایط فعلی کشور انتخابات آمریکا  موضوع محبوب بسیاری از محافل سیاسی کشور شده است و متاسفانه برخی از آقایان به دنبال  این هستند که چه کسی رئیس جمهور آمریکا خواهد شد ولی غافل از آن که مقام معظم رهبری همواره  افول سیاسی و سقوط آمریکا را در بسیاری از سخرانی ها در موضوعات متنوع گوش زد کرده اند اما هیچ توجه ای به فرمایشات ایشان نشده.

 اخیرا نیز عده ای  موضوع انتخابات آمریکا را به وضع اقتصاد و سیاسی  کشور گره زده و  با مطرح کردن  موضوع روی کار آمدن بایدن و یا ابقاء ترامپ به دنبال پیش بینی آینده کشور هستند؛ اما مقام معظم رهبری در سخرانی خود به مناسب میلاد رسول اکرم (ص) در این خصوص این موضوع آب پاکی را بر  روی دستان عده ای از مسئولین ریختند.

ایشان عنوان کردند که برای ایران فرقی ندارد که چه کسی رئیس جمهوری آمریکا می شود ، سیاست  ایران در خصوص  آمریکا  حساب شده  و مشخص است و با آمدن و رفتن کسی تاثیری در آن به وجود نمی آید . با این وجود هنوز عدهای  چشم هایشانبه صندوق های رای و تعداد الکترال های هر حزب دوخته شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات